Jdi na obsah Jdi na menu
 


4. 2. 2024

Getting Things Done (GTD)

 

 

   Getting Things Done (GTD) je produktivní metoda vyvinutá Davidem Allenem, která se zaměřuje na efektivní správu úkolů a organizaci pracovního života. Klíčovými prvky GTD jsou:

 

  • Záznam všechno:

 

    Uchovávejte si všechny své myšlenky, úkoly a nápady v externím systému, například v seznamu úkolů nebo digitálním nástroji.

 

  • Rozlišujte úkoly:

 

   Rozlišujte úkoly podle jejich povahy. Allen navrhuje tři základní akce pro každý úkol: dokončit (pokud trvá méně než 2 minuty), odložit (pokud se dá odložit na později) nebo zařadit do systému pro budoucí akci.

 

  • Vytvořte seznamy:

 

     Rozdělte své úkoly do různých seznamů podle kontextu, například "Domácí úkoly", "Pracovní úkoly" nebo "Telefonní hovory". To vám umožní lépe prioritizovat úkoly v daném okamžiku nebo situaci.

 

  • Stanovte si cíle a projekty:

 

    Definujte dlouhodobé cíle a projekty, které vám pomohou dosáhnout těchto cílů. Každý projekt by měl být rozdělen na konkrétní úkoly.

 

  • Pravidelné vyhodnocování:

 

   Pravidelně vyhodnocujte své seznamy úkolů, projekty a cíle. To vám umožní udržovat přehled o svém pracovním toku a aktualizovat své priority.

 

  • Organizujte a udržujte si pořádek:

 

  Udržujte si pořádek ve svých systémech organizace. Mějte čistý pracovní prostor a pravidelně organizujte své seznamy úkolů.

 

  • Dokončujte úkoly:

 

   Zajistěte, abyste své úkoly dokončovali. GTD zdůrazňuje důležitost dokončení úkolů včas a uvolňování mentálního prostoru pro nové myšlenky.